Sárvárra utazik Marty McFly?
A Mercedes, a Toyota és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő is kihasználja azt a marketinglehetőséget, amelyet az amerikai filmesek kínáltak fel 30 évvel ezelőtt. A Vissza a jövőbe című film kapcsán számos marketingaktivitás kezdődik október 21-én, szerdán.
A mára legendássá vált filmtrilógia második részében Marty McFly és a „Doki” (Doc) a jövőbe utazik autójával. A harminc évvel ezelőtt készült filmben ez a nap 2015. október 21, amely most megmozgatta az autógyártók fantáziáját. A Toyota és Mercedes is reklámfilmet forgatott arról, milyen lenne ma a Vissza a jövőbe mai autója.
Ebben a reklámban a Dokit alakító Christopher Lloyd és Michael J. Fox arról beszélgetnek hogy melyek azok a technológiák, amik valóra váltak abból, amit az 1989-ben bemutatott filmben megálmodtak. A Mercedes sem hagyhatta ki ezt a lehetőséget, igaz, a csillagosok nem egy létező modellt kívánnak népszerűsíteni a trilógia segítségével. A németek három reklámfilmet is készítettek, amikben felismerhetjük a filmben látott technológiákat, miközben mindegyikben jelen van az év elején bemutatott önvezető F 015 Luxury in Motion tanulmányautó is. A Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő szerint: a jövő már elkezdődött és a környezetbarát autók fogják uralni harminc év múlva a terepet. Az új helyzetre a magyar turizmusnak is fel kell készülnie. Ezért is állították hadrendbe azt a Nissan Leafet, amely elektromos meghajtásával környezetbarát módon segíti a fürdő munkáját. Az autóval a fürdő vendégeket szállítják a város más turisztikai látványosságaihoz. Ráadásul ezen a napon, aki elektromos autóval érkezik Sárvárra, az ingyen mehet be a fürdőbe. A forgalmi felmutatása elegendő lesz arra, hogy belépjenek a fürdő területére a jövő autóit használó gépkocsi tulajdonosok.
Éskovács Péter, a kampány egyik kidolgozója az akcióval kapcsolatban elmondta: Sok minden nem teljesült abból, amit a 80-as években gondoltak, arról, hogy milyen lesz 2015. Nincsenek repülő autók, nincs önszárító kabát, és a turizmus nagy bánatára nincs időjárás előrejelzés, amely perc pontossággal meg tudja mondani, hogy mikor áll el az eső. Ennek ellenére a film számos lehetőséget kínált fel a turizmus számára. A fürdővárosok közül ugyan csak Sárvár aknázta ki az ebben rejlő lehetőségeket, de Budapesten több Vissza a jövőbe rendezvényt is tartanak, amelyek vonnzák a vidéki és a külföldi turistákat.