Sárvárnak jót tesz a nemzetközi pénzügyi vihar
A fürdővárosok profitálhatnak az erős CHF-ből?
A svájci frank és az euró hirtelen erősödése jót tehet a magyar fürdőknek, a rubel leértékelődése pedig csak olyan turisztikai desztínációkat érinthet, amelyek túlzottan egy piacra koncentráltak.
Idén továbbra is erős lehet a szlovák, cseh turisták piaca, az osztrák nyugdíjasok pedig ismét lendületet kaphatnak, mert jóval több szolgáltatást tudnak megvásárolni a magyar fürdőkben az erős euro miatt. –olvasható az évente 700.000 vendéget fogadó Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő idei prognózisában. Vancsura Miklós, a fürdő igazgatója szerint:a pénzügyi változásoknak azok a fürdők lehetnek nyertesei, amelyek nem csak egy-egy nemzetközi régióra koncentráltak az elmúlt időben. Az ország negyedik legnagyobb turisztikai forgalmat lebonyolító régiójába például sok cseh, osztrák, szlovák turista is érkezik. Ők azok, akik kedvezményezettjei lehetnek a valutaárfolyamok változásának. Mindebből persze a fürdővárosok is profitálhatnak, ha megfelelő szolgáltatásokat nyújtanak a vendégek számára. Mindez kompenzálhatja azt a kiesést, amelyet a turisztikai régióknak az orosz piacok változása miatt kell elszenvedniük. Oroszok nagyjából 60-70 milliárd forintot költöttek el éves szinten a magyar szállásokon. (Legalábbis a szállodák szakmai szervezetének, Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének becslése szerint.) Ők azok, akik biztos, hogy kevesebbet utaznak majd, hiszen, A rubel 40 százalékkal gyengült tavaly a dollárhoz és az euróhoz képest.
A fürdő igazgatója szerint:nyugodtak maradhatnak a turizmusból élő városok
Vancsura szerint téved az, aki a külföldi turistáktól várja a megváltást a fürdővárosokban. Idén is a magyar utazókra kell fókuszálniuk a turisztikai szakembereknek. Mint mondta: a statisztikák azt mutatják, hogy a hazai, közel kétszáz turisztikailag is jelentős fürdőbe évente több mint 30 millióan vesznek jegyet. Becslések szerint kétmillióra tehető azok száma, akik külföldről érkeznek a magyar fürdőkbe. Az igazgató szerint: az egészségmegőrzés és a családi program lehet a kulcsszó a magyarok számára, ha fürdővárosokról van szó. Sárvár ezért is indította el azt az akciót, amelyben a szülők, akár 7 forintért is vásárolhatnak jegyet, ha fürdőbe akarnak pihenni.
7 forintos fürdőjeggyel jutalmazzák a családokat
Kutatások szerint: a magyar szülők meglehetősen túlterheltek, így sok esetben a közös fürdőbe utazás is elmarad. Sőt, sok esetben alig beszélgetnek gyermekeikkel. Egy kutatás szerint: mindössze 7 percet beszélget az átlag szülő a kisebb családtagokkal! Vancsura szerint: a közös játék, a kirándulás, az utazás, a fürdőzés mind-mind segítheti a közös idő tartalmas eltöltését. A sárvári fürdő ezért együttműködik egy játékgyártóval amely Magyarországon forgalomba kerülő egyes társasjátékaihoz egy-egy fürdőbelépőt is csomagol. Ezeket több webáruházban vehetik meg magyar családok. A speciális fürdőbelépők tulajdonosai 7 forintért mehetnek be a gyermekbarát fürdőbe. A 7 forintos jegyekből 10 ezer darabot gyártottak. – tájékoztatott Vancsura Miklós, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő igazgatója. Mint mondta: a jövőben nem csak a társasjátékgyártóval szeretnének együttműködni, múzeumokat is bevonnak a kampányba. Várhatóan a márciusban kezdődő, balatonfüredi Picasso kiállítás vendégei is kapnak majd a 7 forintos gyerekjegyből. Így a szülőket arra is ösztönzik majd, hogy a fürdőkultúra mellett, a képzőművészeteket is ismertessék meg a kicsinyekkel.